E-marketing

Porady E-marketingowe

E-marketing to inaczej marketing w mediach elektronicznych. Dotyczy promowania strony internetowej w wyszukiwarkach i innych stronach internetowych. Nie jestem specjalista od marketingu, i będę się tutaj dzielił praktyczną wiedzą zdobytą przez ponad sześć lat prowadzenia sklepu internetowego. Sięgam też do porad mistrzów e-marketingu doradzających małym i średnim firmom.  Liczę na to, że uda mi się zaprosić na gościnne występy kilka znakomitości.

O czym będzie ten dział

Zdaniem znanego marketingowca Jaya Abrahama, marketing może zwiększyć zyski firmy na trzy sposoby:

  • przez pozyskanie nowych klientów,
  • zwiększenie wartości zamówienia
  • zwiększenie częstotliwości zamówienia

W tym dziale znajdziesz porady dotyczące zwiększenia ruchu na stronie (w tym SEO czyli pozycjonowanie sklepu modelarskiego). Nie zabraknie też porad dotyczących zwiększenia wartości zamówienia (upselling i crosseling) i tego jak sprawić by klienci częściej zamawiali.

Innym tematem będzie badanie rynku i prawidłowe wyciąganie wniosków na podstawie wyników tych badań. Częstym błędem firm jest działanie wyłącznie według pasji i upodobań właściciela. A w biznesie powinno chodzić przede wszystkim o zaspokojenie upodobań klientów.

Zaproszenie do współpracy

Ten blog jest otwarty na propozycje współpracy. Jak chyba domyślasz się, nie jestem specjalistą od wszystkiego (czyli od niczego;), a chciałbym aby czytelnicy znajdowali tu dosyć szeroką wartościową wiedzę,  aby ten serwis miał prawdziwie edukacyjny charakter. Jeżeli jesteś specjalistą od e-marketingu, lub po prostu masz ciekawe doświadczenie do podzielenia się, zapraszam do przesłania artykułu związanego z tematyką działu, niekoniecznie dotyczącego sklepu modelarskiego.

Objętość tekstu od 3000 do 6000 znaków. Musi zawierać całościowe opracowanie danego tematu, odpowiednio sformatowane. O poprawności językowej i unikalności treści nie muszę chyba mówić. Do trzech linków i do 5 zdjęć bądź ilustracji.

Gotowy wpis wyślij na adres:

email

 

 

 

Facebook narzędziem marketingowym czy pasożytem?

Opublikowany przez dn. 15 maja, 2015 w e-marketing | 2 komentarze

Facebook narzędziem marketingowym czy pasożytem?

Facebook jest modny, jest sexy and cool. Jest uosobieniem serwisu społecznościowego, i bardzo modnym „narzędziem marketingowym”. Na pewno masz już konto na Facebooku, i widzisz jak twoja konkurencja działa na tym polu. Być może nie widzisz jak serwis ten powoli wysysa krew z twoich zasobów jak pasożyt i jak kradnie ci klientów. Dzisiaj wstrząsnę trochę wyidealizowanym obrazem FB i pokaże kiedy może być on zagrożeniem dla twojej firmy oraz do czego warto go wykorzystać. Zyskujesz czy tracisz czas? Kiedy zacząłem...

czytaj więcej

Sklep modelarski Arma Hobby – przykład skutecznej strategii

Opublikowany przez dn. 12 Mar, 2015 w e-marketing, Serwisy partnerów, Strategia firmy | 0 komentarzy

Sklep modelarski Arma Hobby – przykład skutecznej strategii

Firmowy sklep modelarski powinien ściśle realizować strategię firmy. Tak też jest ze sklepem modelarskim Arma Hobby, który przez asortyment i wdrożone funkcje oraz oprawę graficzna realizuje cele wyznaczone przez strategie nowej marki. Doświadczenia sklepu modelarskiego Nasz poprzedni sklep, www.adalbertus.com.pl z założenia był platformą sprzedaży produktów własnej marki oraz dobranych marek uzupełniających, takich jak Oddział Ósmy, Techmod, Ademola, ToRo, Lifecolor i kilku innych. Zwiększenie asortymentu o inne marki...

czytaj więcej

Email marketing w sklepie modelarskim – czy warto?

Opublikowany przez dn. 19 Sie, 2014 w e-marketing | 0 komentarzy

Email marketing w sklepie modelarskim – czy warto?

W dzisiejszych czasach zalew emaili i telefonów z nachalnymi ofertami staje się nieznośny. Łatwo można kupić listy adresowe aby samemu zaśmiecać skrzynkę emailową potencjalnemu klientowi. Klienci reagują niechętnie na oferty emailowe. Czy warto w takim razie samemu tworzyć bazę emaili klientów i rozsyłać do nich biuletyny emailowe? Dobry kontakt jest w cenie Różnica między kupioną bazą adresową a bazą kontaktów do osób zainteresowanych Twoją ofertą to różnica między wyrzucaniem pieniędzy błoto a pozyskiwaniem...

czytaj więcej

Lejek sprzedaży – przykład działania w niszach rynkowych

Opublikowany przez dn. 24 Sie, 2013 w e-marketing | 0 komentarzy

Lejek sprzedaży – przykład działania w niszach rynkowych

W Internecie często możesz spotkać reklamy systemów odchudzania, gadżetów kolekcjonerskich, monet, wróżek, inwestowania w Forex itp. Obiecują one na wstępie darmowe korzystanie z usługi, bardzo tanie próbki lub kursy mailingowe. Podobnie w czasopismach modelarskich, zwłaszcza na zachodzie, masz często oferowaną w rożnych wkładkach reklamowych możliwość zapisu do klubu, jeżeli kupisz książkę, model die-cast lub inny produkt za 0.99. Zawsze można zrezygnować w po pierwszym zakupie, nie ma zobowiązania. O co tutaj...

czytaj więcej

Jakie znaczenie ma cena?

Opublikowany przez dn. 6 Paź, 2012 w e-marketing, Strategia firmy | 4 komentarze

Jakie znaczenie ma cena?

Wielu sprzedawców uparcie wierzy w to, że oferując niższą cenę, zdobędą portfele klientów.  Odbiorcy ich produktów są redukowani do kalkulatorów, liczących ciągle wyłącznie pieniądze. Czy tak jest  w rzeczywistości? Czy dla klienta liczy się tylko cena, czy może jest jeszcze coś więcej, czym sprzedawca może przyciągnąć do siebie klientów? Jak ma sobie radzić hobbystyczny sklep z modelami do sklejania? Rola pieniądza w  transakcji Sprzedaż polega na wymianie. Każda ze stron biorących udział w transakcji...

czytaj więcej

Skuteczne pozycjonowanie kluczem do sukcesu

Opublikowany przez dn. 8 Wrz, 2012 w e-marketing | 3 komentarze

Skuteczne pozycjonowanie kluczem do sukcesu

Pozycjonowanie  to w prosty sposób rzecz ujmując podnoszenie pozycji witryny www wynikach wyszukiwania interesującej nas frazy w Google. Celem pozycjonowania jest przyciągnięcie klientów do naszej strony za pośrednictwem Google. Pozycję tą możemy uzyskać najprościej przez zdobycie wystarczająco dużej, zależnie od stopnia trudności frazy, liczby linków do naszej strony internetowej. Nie ulega wątpliwości, że nie jest to proste, i trzeba uwzględnić wiele czynników, o których w dalszej części tego artykułu. Skuteczne...

czytaj więcej

E-biznes sposobem na kryzys?

Opublikowany przez dn. 29 Sie, 2012 w e-marketing | 3 komentarze

E-biznes sposobem na kryzys?

E-biznes to najprościej biznes prowadzony w sieci Internet. Nazwa wywodzi się od mediów elektronicznych, stąd e- przed biznesem . Coraz więcej przedsiębiorców zaczyna rozumieć, iż w dzisiejszych czasach obecność w Sieci jest absolutnie niezbędna do dalszego rozwoju ich firm. Zacznijmy od osób, którzy prowadzą ciągle biznes tradycyjny, ale wspomagają się też poprzez Internet. Przedsiębiorcy tego typu,  z reguły nie poskąpili środków na kupienie poprawnej strony firmowej. Witryny, dzięki której wyraźnie podnieśli...

czytaj więcej

Marketing podczas warsztatów

Opublikowany przez dn. 24 Sie, 2012 w e-marketing | 0 komentarzy

Marketing podczas warsztatów

Zapraszam do lektury gościnnego wpisu. Jacek na przykładzie organizacji szkoleń pokazuje jak zdobyć klientów dyskretnie zaspakajając ich dodatkowe potrzeby. Niech ten tekst będzie dla Ciebie inspiracja do poszukiwania prostych ułatwień i użytecznych gadżetów, którymi – dając za darmo – możesz przekonać klienta, że dbasz o niego znacznie bardziej niż konkurencja. Współczesny marketing proponuje wciąż nowe rozwiązania, które przyciągną więcej klientów i pozwolą lepiej się sprzedać w rosnącej...

czytaj więcej

Jak przyciągnąć klientów na stronę internetową?

Opublikowany przez dn. 6 Sie, 2012 w e-marketing | 7 komentarzy

Jak przyciągnąć klientów na stronę internetową?

Ściąganie ruchu na stronę internetową to być albo nie być sklepu internetowego. Także dla bloga eksperckiego czy strony na której sprzedajemy reklamy  jest to sprawa kluczowa. Ruch na stronie to użytkownicy sieci, którzy przeglądają Twoją stronę. Ważne jest nie tyle uzyskanie dużej liczby użytkowników, ale uzyskanie dużej liczby wartościowych użytkowników. Chodzi o osoby, które są zainteresowane zawartością Twojej strony informacyjnej lub towarami wystawionymi w twoim sklepie. Ponadto – nie tylko zainteresowane,...

czytaj więcej

Mistrzowstwo promocji w Internecie

Opublikowany przez dn. 1 Sie, 2012 w e-marketing | 6 komentarzy

Mistrzowstwo promocji w Internecie

Jeżeli nie wiesz jeszcze kim jest Piotr Michalak, to powiem Ci najpierw kim jest dla mnie. Jest osobą, której niestety nie spotkałem na początku mojej drogi w e-biznesie. Dla tego musiałem przebłąkać się przez liczne manowce i musiałem popełnić wiele błędów zanim doszedłem tu gdzie jestem. Pierwsza rzecz, która urzeka w kontakcie z Piotrem to jego bardzo młody wygląd. Można go z tego powodu zlekceważyć tak jak Luke Skywalker zlekceważył w pierwszym spotkaniu mistrza Yoda. Ja sam zlekceważyłem sprzedawany przez niego...

czytaj więcej

Napisz Odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *