E-marketing

Porady E-marketingowe

E-marketing to inaczej marketing w mediach elektronicznych. Dotyczy promowania strony internetowej w wyszukiwarkach i innych stronach internetowych. Nie jestem specjalista od marketingu, i będę się tutaj dzielił praktyczną wiedzą zdobytą przez ponad sześć lat prowadzenia sklepu internetowego. Sięgam też do porad mistrzów e-marketingu doradzających małym i średnim firmom.  Liczę na to, że uda mi się zaprosić na gościnne występy kilka znakomitości.

O czym będzie ten dział

Zdaniem znanego marketingowca Jaya Abrahama, marketing może zwiększyć zyski firmy na trzy sposoby:

  • przez pozyskanie nowych klientów,
  • zwiększenie wartości zamówienia
  • zwiększenie częstotliwości zamówienia

W tym dziale znajdziesz porady dotyczące zwiększenia ruchu na stronie (w tym SEO czyli pozycjonowanie sklepu modelarskiego). Nie zabraknie też porad dotyczących zwiększenia wartości zamówienia (upselling i crosseling) i tego jak sprawić by klienci częściej zamawiali.

Innym tematem będzie badanie rynku i prawidłowe wyciąganie wniosków na podstawie wyników tych badań. Częstym błędem firm jest działanie wyłącznie według pasji i upodobań właściciela. A w biznesie powinno chodzić przede wszystkim o zaspokojenie upodobań klientów.

Zaproszenie do współpracy

Ten blog jest otwarty na propozycje współpracy. Jak chyba domyślasz się, nie jestem specjalistą od wszystkiego (czyli od niczego;), a chciałbym aby czytelnicy znajdowali tu dosyć szeroką wartościową wiedzę,  aby ten serwis miał prawdziwie edukacyjny charakter. Jeżeli jesteś specjalistą od e-marketingu, lub po prostu masz ciekawe doświadczenie do podzielenia się, zapraszam do przesłania artykułu związanego z tematyką działu, niekoniecznie dotyczącego sklepu modelarskiego.

Objętość tekstu od 3000 do 6000 znaków. Musi zawierać całościowe opracowanie danego tematu, odpowiednio sformatowane. O poprawności językowej i unikalności treści nie muszę chyba mówić. Do trzech linków i do 5 zdjęć bądź ilustracji.

Gotowy wpis wyślij na adres:

email

 

 

 

Mistrzowstwo promocji w Internecie

Posted by on 1 Sie, 2012 in e-marketing | 6 komentarzy

Mistrzowstwo promocji w Internecie

Jeżeli nie wiesz jeszcze kim jest Piotr Michalak, to powiem Ci najpierw kim jest dla mnie. Jest osobą, której niestety nie spotkałem na początku mojej drogi w e-biznesie. Dla tego musiałem przebłąkać się przez liczne manowce i musiałem popełnić wiele błędów zanim doszedłem tu gdzie jestem. Pierwsza rzecz, która urzeka w kontakcie z Piotrem to jego bardzo młody wygląd. Można go z tego powodu zlekceważyć tak jak Luke Skywalker zlekceważył w pierwszym spotkaniu mistrza Yoda. Ja sam zlekceważyłem sprzedawany przez niego system mailingowy FUMP (a...

read more

O co chodzi firmie Google, czyli kilka słów o pozycjonowaniu

Posted by on 30 Lip, 2012 in e-marketing | 3 komentarze

O co chodzi firmie Google, czyli kilka słów o pozycjonowaniu

Google zarabia na reklamach zamieszczanych w wynikach wyszukiwania oraz na dodatkowych produktach. Ma jednak świadomość, że pieniądze z tych reklam, płyną do nich tylko dlatego, że użytkownicy wierzą, że Google to najlepsza wyszukiwarka na świecie. Dla tego w Google bezwzględnie zwalczają wszelkie próby naginania wyników wyszukiwania, które utrudniają użytkownikom znalezienie wartościowych treści, odpowiadających na zadane wyszukiwarce pytania. Google codziennie zgodnie ze swoim aktualnym algorytmem porządkuje zaindeksowane przez siebie...

read more

Jak zrobić badanie marketingowe?

Posted by on 30 Lip, 2012 in e-marketing | 4 komentarze

Jak zrobić badanie marketingowe?

Badanie marketingowe jest ważnym elementem zarówno planowania strategii firmy jak i wprowadzania na rynek kolejnego produktu. Pozwala ono rozpoznać potrzeby klientów, bieżącą sytuację na rynku i zachodzące na nim trendy.  Jak już napisałem we wpisie o strategii, do jej opracowania potrzebujesz jest wiedzy o kliencie i własnych możliwościach. W przypadku planowania strategii sklepu/firmy, badanie powinno odpowiedzieć na pytanie: Czy istnieje zainteresowanie daną dziedziną w której chcemy działać Jaka jest konkurencja Jakie są możliwe zyski...

read more

Strategia ekspercka

Posted by on 28 Lip, 2012 in e-marketing, Strategia firmy | 2 komentarze

Strategia ekspercka

Jak już pisałem wcześniej, budowanie strategii rozpoczynamy od rozpoznania potrzeb klienta i własnych możliwości. Sprzedaż modeli to nie handel marchewką na straganie. Klient z natury jest wymagający. Modelarstwo wymaga fachowości, trzeba umieć jasno wytłumaczyć początkującemu i precyzyjnie odpowiedzieć zaawansowanemu modelarzowi. Strategia ekspercka świetnie nadaje się do zastosowania w tej branży. Pasja eksperta W modelarstwie można być specjalistą w jednej lub kilku z ogromnej liczby dziedzin. Może to być specyficzna technika modelarska,...

read more

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.