Strategia

Nie, nie chodzi tu ani o gry strategiczne z figurkami napoleońskimi 15mm ani o Warhammera. Strategia to przemyślany sposób działania firmy-sklepu, najpewniej prowadzący do osiągnięcia zysku. O tym jak ważny jest to temat przekonuje brak jakiejkolwiek stałej strategii i zagubienie wielu właścicieli sklepów modelarskich.

W tej kategorii zajmę się planowaniem strategii sklepu. Strategia to plan walki o naszych klientów. Trzeba wybrać pole walki i użyć na nim swoich atutów jako broni. Strategia powinna też zakładać pewną elastyczność. Z grubsza polega to na podróży do jasno wyznaczonego celu, omijając po drodze nieprzewidziane korki i zerwane przez powodzie mosty.

Dział ma odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Jakie są metody wyboru niszy rynkowej? Jak kreować pozycję ekspercką i przeprowadzić badanie marketingowe?
  • Na czym polega konkurencja? Co robić a czego unikać budując swoja pozycję konkurencyjną.
  • Według jakich kryteriów wybrać silnik sklepu internetowego? Jak ograniczać czas jego obsługi do niezbędnego minimum? Jest to wprawdzie temat pozornie bardziej związany z działem Webmastera lub E-marketingu, na nic się one jednak nie zdadzą bez podporządkowania ich strategii.
  • Co dalej? Jak określać dalsze cele rozwoju firmy i własnego życia.

Czym się różni start-up od biznesu

Opublikowany przez dn. 5 maja, 2017 w Strategia firmy | 0 komentarzy

Czym się różni start-up od biznesu

Start-up’y to modne określenie „zaczynającej działalność firmy”, pojawiają się nawet w reklamie piwa. Wygląda na to że są po prostu sexy i każdy by chciał je mieć. Czym się różni start-up od biznesu i czy ty już wiesz, który z nich jest dla Ciebie? Zdjęcie ©chika_milan  fotolia.pl Start-up Start-up jest potocznie rozumiany jako zaczynająca działalność firma, jako początek wspaniałej kariery wielkiego biznesu. Z tym wielkim biznesem, to na tym etapie lekka przesada. Ale na rzeczy jest sam cel start-up’u –...

czytaj więcej

Motywacja i sukces w biznesie

Opublikowany przez dn. 21 Mar, 2017 w Rozwój osobisty, Strategia firmy | 0 komentarzy

Motywacja i sukces w biznesie

W biznesie zawsze są lepsze i gorsze dni. Kiedy Twój biznes rozwija się dobrze, jesteś pełen motywacji, z ochotą przychodzisz do pracy. Co jednak zrobić, kiedy gorsze dni ściągają cię w dół i wypalasz się z wszelkiej motywacji? W Polsce wielu przedsiębiorców, zwłaszcza prowadzących jednoosobowe firmy, ma problemy z motywacją. Codzienna walka o klienta i o zwiększenie przychodu często napotyka „szklany sufit”, którego nie może przekroczyć. Z drugiej strony historie sukcesu wielkich firm rozpalają wyobraźnie...

czytaj więcej

Pierwszy model plastikowy z Arma Hobby

Opublikowany przez dn. 13 Lip, 2015 w Produkty, Strategia firmy | 0 komentarzy

Pierwszy model plastikowy z Arma Hobby

W czerwcu zapowiedzieliśmy pierwszy plastikowy model do sklejania wypuszczony pod nasza marką, Arma Hobby. Jest nim TS-11 Iskra w skali 1/72. Model opracowany całkowicie w 3D będzie produkowany z form całkowicie metalowych przeznaczonych do wielkoseryjnej produkcji. To ogromny krok na głęboką wodę, przeprowadzi on nasza spółkę od produkcji niszowych dodatków do mainstreamowej produkcji masowej. Strategia wejścia w rynek masowy Przyczyną tego śmiałego ruchu jest rozeznanie dużego popytu na modele plastikowe polskich...

czytaj więcej

Sklep modelarski Arma Hobby – przykład skutecznej strategii

Opublikowany przez dn. 12 Mar, 2015 w e-marketing, Serwisy partnerów, Strategia firmy | 0 komentarzy

Sklep modelarski Arma Hobby – przykład skutecznej strategii

Firmowy sklep modelarski powinien ściśle realizować strategię firmy. Tak też jest ze sklepem modelarskim Arma Hobby, który przez asortyment i wdrożone funkcje oraz oprawę graficzna realizuje cele wyznaczone przez strategie nowej marki. Doświadczenia sklepu modelarskiego Nasz poprzedni sklep, www.adalbertus.com.pl z założenia był platformą sprzedaży produktów własnej marki oraz dobranych marek uzupełniających, takich jak Oddział Ósmy, Techmod, Ademola, ToRo, Lifecolor i kilku innych. Zwiększenie asortymentu o inne marki...

czytaj więcej

Start up bez pieniędzy

Opublikowany przez dn. 2 Cze, 2014 w Recenzje!, Strategia firmy | 1 komentarz

Start up bez pieniędzy

Jeśli dotychczas nie byłeś przedsiębiorcą, a w Twojej rodzinie nie ma takich tradycji, będziesz mieć opory przed założeniem własnej firmy. Mike Michalowicz napisał książkę Start up bez pieniędzy, która przekona do założenia firmy nawet osoby posiadające całe kieszenie wymówek. O biznesie z przymrużeniem oka Jeśli chcesz zapoznać się z tym, jak prowadzić biznes z poważnych książek takich autorów jak na przykład Filip Kotler, nie wyciągniesz z nich wartościowych informacji. Ich autorzy piszą o firmach...

czytaj więcej

Podsumowanie roku 2013

Opublikowany przez dn. 14 Lut, 2014 w Strategia firmy | 4 komentarze

Podsumowanie roku 2013

Rok temu pisałem o nowych inspiracjach i wprowadzanych zmianach w firmie. Nie sadziłem jednak, nie zdawałem sobie sprawy nawet w połowie z tego, jak w ciągu roku zmieni się moje życie zawodowe. Zawiesiłem swoją jednoosobową działalność i zawiązałem spółkę Arma Hobby. Wynająłem porządny lokal i zatrudniłem etatowych pracowników. Wymagało to przede wszystkim przemiany mentalnej, zmiany „mind setu”, przełamania pewnego progu w rozwoju firmy. Dobrze się przecież czułem w roli właściciela jednoosobowej firmy, bez...

czytaj więcej

Próg wejścia w biznes modelarski

Opublikowany przez dn. 12 Paź, 2013 w Strategia firmy | 2 komentarze

Próg wejścia w biznes modelarski

Rozpoczęcie działalności gospodarczej w jakiejkolwiek dziedzinie i stworzenie rentownej pełnej potencjału rozwojowego firmy wiąże się z pokonaniem tzw. progu wejścia. Jest to ogólnie mówiąc zespół przeszkód organizacyjnych, finansowych, mentalnych oraz z zakresu wiedzy know-how. Bardzo często początkujący przedsiębiorcy widzą dobrze bariery finansowe, najgorzej zaś te niewidzialne, ukryte w ich głowach. Kapitalizm to nie pieniądze…  Wbrew potocznemu mniemaniu, kapitalizm nie pochodzi od kapitału (pieniędzy) ale...

czytaj więcej

Jak wybrać system sklepu internetowego?

Opublikowany przez dn. 12 Wrz, 2013 w Strategia firmy, Webmaster | 2 komentarze

Jak wybrać system sklepu internetowego?

Wybór systemu sklepu internetowego jest trudny na początku drogi w e-biznesie. Jak już kupisz sobie domenę i serwer z reguły dostajesz ofertę super taniego sklepu w pakiecie. Możesz też skusić się na samodzielną budowę sklepu wg darmowego skryptu lub na jakąś taniochę. Niestety błędy popełnione na tym etapie są kosztowne . Ja swój sklep wybrałem po omacku. Nie był to taki zły wybór, nie był też może najlepszy. Spróbuje dzisiaj naprowadzić Cię na kryteria, którymi powinieneś kierować się wybierając system...

czytaj więcej

Między końcem świata i nowym rokiem

Opublikowany przez dn. 22 Sty, 2013 w Strategia firmy | 3 komentarze

Między końcem świata i nowym rokiem

Wszyscy chyba słyszeli o rzekomej zapowiedzi końca świata. Majowie mieli przewidzieć go na 21 grudnia 2012 roku. Żartowałem sobie, że nie przewidzieli końca własnej cywilizacji, lecz gdy 21 grudnia zawalił się mój sklep internetowy nie było mi do śmiechu. Marcin Ciepierski, autor wszystkich projektów modeli Attack Squadron, przypomniał mi, że chyba miałem racje chcąc zatrudnić informatyka. Niech ten cytat oraz ten wypadek będą podsumowaniem tego, co wydarzyło się w mojej firmie w zeszłym roku, i planów na rok...

czytaj więcej

Witam na drodze do Betlejem

Opublikowany przez dn. 24 Gru, 2012 w Strategia firmy | 1 komentarz

Witam na drodze do Betlejem

W biznesie nie liczą się tylko pieniądze. Chodzi o wartość, jaką się tworzy, o to co daje się innym. Święta to czas, kiedy możemy zatrzymać się w biegu i zobaczyć, dokąd zmierzamy, po co to wszystko. Niech moje życzenia świąteczne pokażą Ci jaki jestem oraz zainspirują do odkrywania, jakie są Twoje wartości. W tym szczególnym dniu, gdy Bóg przychodzi jako bezbronne dziecię, biedni pastuszkowie przybieżają do stajenki, bogaci królowie-magowie są jeszcze drodze, a wszystkim głoszony jest pokój, chciałem życzyć...

czytaj więcej

Napisz Odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *